BEZÁRÁS
ÜGYEK

Az egymilliárdos kresztanfolyam

MENÜ

Az egymilliárdos kresztanfolyam

Nehezen értettem, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak ez a kettő közbeszerzése mi a csuda. Első -és többedik- ránézésre is szinte ugyanazt a bóvlit vásárolták meg kétszer majd’ félmilliárd forintért, ráadásul harmadszorra is meghirdették, csak úgy tűnik, már nem merték megtenni. Mindkettőben valamiféle közlekedésbiztonsági- és kresz témájú online tananyagot kellett prezentálni és ezt elvileg 4-4 hónapon keresztül elérhetővé tenni (egyszer 2013-ban, egyszer meg 2014-ben). 425 millió 2013-ban www.tanuloknak.hu, 500 milliós e-tananyag 2014-ben www.kreszfelfrissito.hu.

Mindkét esetben “természetesen” egyetlen ajánlatból “választottak ” nyertest. Megkérdeztem a Hatóságot, hogy mi a csudának kellett kétszer fél milliárdot költeni ugyanarra. A válasz itt tekinthető meg:

[su_document url=”https://korrupcioinfo.hu/wp-content/uploads/2017/08/Valaszlevel.pdf”]

Ebben az elképesztően mellébeszélős válaszban azért annyi kiderült, hogy az első alkalommal “főleg iskolás” gyerekeknek rendeltek tananyagot, másodszor pedig felnőttek részére is. A
A “tananyagok” pedig elérhetőek a tanuloknak.hu oldalakon és a kreszfelfrissito.hu oldalon.

A projektekkel azonban van néhány baj:

  • Iszonyatosan semmitmondó, üres, igénytelen anyagokról van szó. Akinek van kedve röhögni vagy sírni, az regisztráljon, de lustábbak kedvéért kimásoltam néhány screenshotot

 

  • Ezeket a fércmunkákat az egymilliárd töredékéből meg lehetett volna csinálni. Ha valaki ad mondjuk 20-20 milliót egy szövegírónak, egy grafikusnak és egy informatikusnak, akkor azok néhány hónap alatt ennél sokkal értelmesebb eredményt is kihozhattak volna. A grafikusnak pl. EZÉRT nem 20 millió, de 200 ezer is sok lett volna :))) de a szöveghez sem kell nagydoktori és az informatikai programozói háttér sem tűnik olyannak, ami egy programozó néhány hónapnál több munkáját igényelt volna
  • a milliárdos “fejlesztéssel” amúgy sem volt sok dolga a “fejlesztőnek”, mivel a Hatóságnál rendelt anyagokhoz kísértetiesen hasonlító programokat piaci alapon kínáltak már 2014-ben is http://webjogsi.hu/miert-jo/e-learning/. Sőt, a kiírásnak csak ők feleltek meg (M/3.Alkalmatlan ajánlattevő,amennyiben nem rendelkezik a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiállított és érvényes képzési engedéllyel, amely vonatkozik legalább az„AM”,„A1”,„A2”,’A’,„B”kategóriák elméleti oktatására zárt rendszerű, elektronikus távoktatási képzésben. Ilyen akreditációja pedig csak ennek a cégnek van)
  • Az egyes “tananyagok” fejlesztésével nem kellett túl sokat dolgozni, mert nagyon sokban teljesen megegyeznek. Rengeteg példát lehetne hozni, én találomra két ábrát másolok ide, amit a B-kategóriás és a D-kategóriás “kreszfelfrissítő” tanfolyam anyagából másoltam ki:
  • A minisztériumi válasz szerint a tananyagot több százetren használták, ehhez képest a szubprimitív, fájóan üres Facebook oldalon csak 1900 követő van, az egyik képen pedig egy felhasználó arra panaszkodik, hogy képtelenség volt regisztráni.
  • A poént tervezték mégegyszer elsütni, ugyanis 2016-ban újra írtak ki közbeszerzést teljesen ugyanerre, de eredményt nem találok az Értesítőben – talán mégsem merték harmadszorra is kifizetni a félmilliárdot ugyanarra
  • Ha egymilliárdot el akartak költeni a közlekedésbizonság javítására, ebből a pénzből egészen komoly propaganda kampányokat folytathattak volna le

Az NKH más területeken is lazán bánik a pénzzel, pl ezekben az esetekben: