BEZÁRÁS

Hajrá Kispest?

2019. december 15.

Ellenzéki politikusként különösen fontos utánajárnom, hogy Lackner Csaba csak mámoros állapotban beszélt össze –vissza a kispesti lopásokról, vagy valóságtartalma is van szavainak. Hiszen ha csak tizede igaz, amiket mondott, az az egész ellenzéket hitelteleníti el és az eddigi korrupcióinfókat teszi teljesen feleslegessé- a propagandagépezet annyit tud csak visszaböfögni, hogy „azok is lopnak”.

Ezért fordultam adatkéréssel a Kispesti Önkormányzathoz és a kapott dokumentumok elborzasztottak.

Emlékeznek még, mit mondott Lackner Csaba, kispesti ex-szocialista képviselő? Vannak olyan emberek, akik a kerületi politikában azt mondják, ha évente nem keresed meg a százmillió forintot, akkor hülye vagy.” Elsőre ez nagyzolásnak, vetítésnek tűnt, de ahogy egyre több dolognak jártunk utána a felvételen elhangzottakból, úgy látszik egyre inkább, hogy valószínűleg igaz. Ez pedig azt jelenti, hogy amíg Gajda Péter polgármester nem vonja le a következményeket, a további korrupcióinfóimnak nem sok értelme van.

Hogy mégis hogyan csinálják? Úgy tűnik, az egyik módszert  sikerült felderíteni és amennyire lehetséges, bizonyítani is. A lényeg: bizonyos vállalkozások alaposan túlszámláznak. Jóval több munkáról állítanak ki számlát, mint amit megrendeltek tőlük és amit elvégeztek, az önkormányzat pedig ezt hagyja nekik, gond nélkül leigazolják a munkát és kifizetik. Kicsit olyan, mintha a kofa a piacon azt mondaná, hogy egy kiló krumpli helyett másfelet tett a szatyorba, mi meg elhinnénk neki és kifizetnénk egy kilóért másfél kiló árát.

Egy ideje dolgozunk a Lackner-féle videókon elhangzó állítások ellenőrzésén, szerencsére mások is ezt teszik, így tudtunk legalább néhány nevet: Somogyi László üzletemberét például, akinek a felesége ma is önkormányzati képviselő Kispesten. Somogyinak van egy saját cége, az Anildia Kft., de emellett ő jár el egy papíron tőle független cég, a Compassion Kft. ügyeiben is (érdemes elolvasni ebben az ügyben a 24.hu cikkét, kiderül belőle, hogyan mutyizák le a kispesti szocialisták és a józsefvárosi fideszesek együtt az építőipari munkákat).

https://24.hu/kozelet/2019/11/26/kispest-jozsefvaros-lackner-csaba-kocsis-mate-fidesz-mszp-korrupcio-parkolas-ferencvaros/

Kikértük a kispesti önkormányzattól ennek a két cégnek a szerződéseit, illetve ennél egy kicsit többet: az adott megbízások dokumentumait, a megbízást, a teljesítés igazolást és a számlát is, néhány helyszínre ki is mentünk mérőszalaggal (ez az eszköz, mint kiderült, valószínűleg hiánycikk Kispesten). A legérdekesebb az a dosszié, amiben a Compassion Kft. által végzett járdafelújítások és útkátyúzások dokumentumai vannak.

Egyértelműen elmondható: a legtöbb esetben jóval több munkát számoltak  el, illetve jóval nagyobb összeget számláztak ki, mint amiről a megrendelés szólt. Láttunk olyan esetet, ahol valóban több járdát aszfaltoztak le, mint ami a megrendelőben szerepelt, de egyáltalán nem annyival, mint amennyi a számlán szerepelt. Piti csalás ez, de kicsi a lebukás esélye, főleg, ha az önkormányzat nem erőlteti meg magát, és nem méri le a négyzetmétereket. Ráadásul az utólagos ellenőrzés inkább csak a járdafelújításoknál lehetséges. Az össze-vissza agyonkátyúzott utaknál ugye szinte lehetetlen megmondani, hogy melyik folt mikor került a szerencsétlen úttestre. A papírok és a tendencia azonban ezekben az esetekben is egyértelműek: szinte mindig jóval több szerepel a végszámlán, mint a megrendelésben és erre az átvételi dokumentumban semmilyen magyarázat nincs- „a munka elvégezve a megrendeltek szerint”.

Egy konkrét példa a Compassion Kft. által végzett járda aszfaltozások közül:

Járda javítás a Zalaegerszeg u., az Árpád u. és a Nagysándor József u. között a páros oldalon:

Becsült mennyiség: 120 m2, leszámlázott mennyiség: 211 m2

Becsült érték bruttó 6.000.000- Ft, leszámlázott bruttó 8.734.294- Ft

Saját mérésem szerint a kijavított járda valódi területe 136 m2

 Ez talán szőrszálhasogatásnak tűnik, -pár milliócska csak a huncutság- de rengeteg ilyen van – akit érdekel, annak odaadom a teljes listát –, és nem is csak egy-két millió forint különbségek fordulnak elő, vannak olyan munkák, ahol több mint tízmillió forinttal lett több a leszámlázott összeg, mint amit előzetesen becsültek. Egy másik konkrét esetben a 30 millió forintra becsült munka a végén majdnem 43 millió lett. Egy harmadik esetben 170 négyzetméter járdát rendeltek meg, a cég viszont 332 négyzetmétert számlázott le. Stb, stb.

Ezek irreális eltérések ilyen, viszonylag kis munkáknál, olyan mértékűek, mintha valakinek az átlagos méretű lakása hirtelen 1-2-3 nappali méretével megnövekedne.

Ekkora eltéréseknél a teljesítési igazolásban, illetve a műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyvben mindenképpen meg kelllene jelölni az eltérés okát. Ehhez képest ezek a dokumentumok a következőképpen szólnak: „Felek megállapítják, hogy a tárgyi munka elkészült, a Vállalkozó a keretszerződés szerint teljesített.”  Az átadás-átvételi jegyzőkönyvek pedig: „Jelenlevők megállapítják, hogy a fent hivatkozott munkák a megrendelés és a keretszerződés szerint el lettek végezve, átadásra kerülnek. Az elkészült munkát a Megrendelő a mai napon átveszi.”

Egyelőre csak becsülni tudom, de biztos, hogy évi sok tízmillió forint folyik ki így az önkormányzat kasszájából, és ez csak egy cég egy keretszerződése. Hasonlóakra bukkantam Somogyi saját nevén lévő cégénél is. Az ANILDIA Kft. parkoló építéseket és árkok rendezését számlázta le az önkormányzatnak egy keretszerződés alapján. A fentiek után talán nem meglepő, hogy alig volt olyan megrendelés, ami hozzávetőleg pontosan belőtte volna a munkák ellenértékét, vagyis a becsült értékek több alkalommal jelentős mértékben eltértek a leszámlázott összegektől.

 Végül meg kell említeni mégegy lehetséges bevételi forrást  is a „politikusok” számára. Ehhez tudni kell, hogy a bankhiteleket a bank óriási pénzeket keres és ebből jutalékot szokott adni- természetesen titok, hogy kinek és mennyit.

Lackner Csabának volt még egy figyelemreméltó kijelentése azon a bizonyos videón: e szerint annak ellenére vett fel az önkormányzat milliárdos hitelt, hogy 800 milliós tartaléka volt. Ez valóban megtörtént, az egymilliárd forint hitel felvételéről a képviselötestület 2017. június 22-én döntött, és valóban annak ellenére, hogy a költségvetésben volt 800 millió forint úgynevezett maradvány, vagyis olyan pénz, amit 2016-ban nem tudtak valamiért elkölteni, így szabadon felhasználható volt (a valóságban ez még jóval több is lett, de a pontos összeg mindig csak utólag derül ki).

A jegyzőkönyv tanúsága szerint többen is rákérdeztek, hogy valójában mire kell ez az összeg, de Gajda Péter polgármester kitérő válaszokat adott, olyanokat mondott, hogy Kispesthez nem vág hozzá a kormány minden évben 3-4 milliárd forintot, mint más kerületekhez vagy városokhoz. Ami külön érdekes, hogy ezt az egymilliárd forintot nem is tudták felhasználni 2017-ben, csak kevesebb, mint a felét költötték el, illetve 2018-ban sem fogyott el a keret, még az idei évre is áthúzódott. Valamiért mégis nagyon fontos volt, hogy felvegyék ezt a kölcsönt, amit aztán 20 évig fizethetnek vissza.

https://uj.kispest.hu/images/fajlok/testuleti_ulesek/2017/JKV/20170622_nyilt_jkv.pdf

Az út és járdafelújítások ügyében feljelentést fogok tenni, de nem ez a legfontosabb. A facebook oldalamon rendszeresen tudósítani fogok az eltelt időről mindaddig, amíg a kispesti polgármester nem mond le. Mert le kell mondania: ha tudott a lopásról, azért, ha nem tudott, azért. Ha nem teszi, a tisztességes párttársai és az egész ellenzék munkáját veszélyezteti.

A harmadik dosszié pl. út-, járdafelújítások és kátyúzások megrendeléseit és teljesítéseit tartalmazza (időnként hiányosan). Itt a Compassion Kft. volt a vállalkozó. Ennél a keretmegállapodásnál különösképpen elszaladt a ló abban a tekintetben, hogy mennyire tértek el az eredetileg becsült értékek az egyébként előzetesen felmért értékektől. Csak a legkirívóbbak:

1. sz Megrendelés: Becsült érték bruttó 4.000.000,-Ft, leszámlázott bruttó 9.370.280,-Ft
Temesvár u., a Kassa u. és a Pozsony u. között végig: előzetesen becsült 200 m2, leszámlázott 254 m2. (200/254 m2)
(A számla melléklet 2. oldalát elfelejtették bemásolni.)

2. sz. Megrendelés: Becsült érték bruttó 6.000.000,-Ft, leszámlázott bruttó 8.734.294,-Ft
Zalaegerszeg u., az Árpád u. és a Nagysándor József u. között a páros oldalon: 120/211 m2 (aszfaltjárda javítása).

3. sz. Megrendelés:  Becsült érték bruttó 10.000.000,-Ft, leszámlázott bruttó 15.067.460,-Ft 
Árpád u. 190.: 12/43 m2, Vásár tér 4.: 20/156 m2, Álmos u. 77.: 18/70 m2, Pannónia u. 7.: 20/108 m2, stb. (Ezek is mind aszfaltjárda javítások)

4. sz. Megrendelés:  Becsült érték bruttó 6.000.000,-Ft, leszámlázott bruttó 13.540.478,-Ft 
Mészáros Lőrincz u. végig a Határ út és Hofherr Albert u. között: 100/459,8 m2, Mészáros L. u. – Gutenberg krt. kereszteződés: 20/302,5 m2, Esze Tamás u. 63-128 között: 30/112,5 m2 (Mind: kátyúk, úthibák javítása)

8. sz. Megrendelés: Becsült érték bruttó 10.000.000,-Ft, leszámlázott bruttó 17.443.538,-Ft  
Vásártér 3., 5., 6-7., 8-9-10. számoknál és Pákozd u. 26-30. aszfaltjárda javítása: 170/332 m2
Zengő u., a Molnár József u. és a Kasza u. között teljes felületen aszfalt ráhúzás: 500/669 m2

10. sz. Megrendelés: Becsült érték bruttó 30.000.000,-Ft, leszámlázott bruttó 42.923.087,-Ft   
Itt sajnos hiányzik a tételes megrendelés.

11. sz. megrendelés: Becsült érték bruttó 6.000.000,-Ft, leszámlázott bruttó 16.389.548,-Ft  
Üllői út szervizút, a Vécsey u. és a Szigligeti u. között végig (útjavítás, kátyúk és csatorna fedlapok szintbe helyezése): 30/223 m2
Benczúr u., a 4. és 25. számok között (útjavítás, kátyúzás): 25/64 m2
Géza u., a 22. szám és a Pannónia u. között: 20/73 m2
A számla melléklet 2. oldala itt is hiányzik.

12. sz. Megrendelés: Becsült érték bruttó 6.000.000,-Ft, leszámlázott bruttó 15.835.183,-Ft  
Itt hiányzik a számla mellékletének a nagy része, 1 oldal van csak meg a kb. háromból.

A következő dosszié amit átnéztem az volt, ahol az ANILDIA Kft. (ez Somogyi László cége) parkoló építéseket és árkok rendezését számlázta le az önkormányzatnak egy keretmegállapodás keretein belül. Ami furcsa:

1. Alig volt olyan megrendelés, ami hozzávetőleg pontosan belőtte volna a munkák ellenértékét az előzetes felmérések alapján, vagyis a becsült értékek több alkalommal jelentős mértékben eltértek a leszánlázott értékektől.

2. Eléggé rapszodikusak a parkoló építés árai: a Móricz Zs. u. 7. előtt pl. 10 db parkoló 3.149.606,-Ft volt nettóban, 8 db parkoló a Petőfi utcában 5.158.400,-Ft volt, 36 db parkoló megépítése pedig 10.808.868,-Ft-ba került a Corvin krt. 48-42. előtt.

A varázslatos pénznyelő

2019. november 6.

Valami egészen hihetetlen, de a dicstelen milánói sámándobos sztori után Szőcs Géza, a miniszterelnök kulturális főtanácsadója újabb milliárdok eljátszására kapott pénzt, ha lehet, még bizarrabb körülmények között.

Szőcs Géza vezeti ugyanis annak a cégnek az igazgatóságát, amelyik a milánói sámándob után nem megszűnt, hanem névváltozásokon ment keresztül: a Carpathia Kft-ből előbb Kárpátok-Alpok, majd Valor Hungariae Kft. lett és az Orbán kormány határozata új feladatot adott: a 1510/2017. számú kormányhatározat szerint magyar találmányokat értékesítő tevékenységet kell folytatnia.

A CÉGNEK  2016 -ban VOLT 300EZER (!) BEVÉTEL MELLETT 1 MILLIÁRD VESZTESÉGE (!) , 2017-BEN 500EZER BEVÉTELE MELLETT 1,3 mILLIÁRD! VESZTESÉGE, 2018-BAN PEDIG 77EZER (!) BEVÉTEL MELLETT 190 MILLIÓ VESZTESÉGE.

magyarul: SZŐCS GÉZA VEZETÉSÉVEL AZ ÁLLAMI TULAJDONÚ CÉG AZ ELMÚLT 3 ÉVBEN SEMMIT NEM CSINÁLT, DE ELKÖLTÖTT 2,5 MILLIÁRD FORINTOT!

Alibi tevékenység van: a honlap szerint  http://www.valhu.hu/portfolio 3 “ABLAK MAGYARORSZÁGRA” innovációs irodát üzemeltetnek, kettőt Kínában, egyet pedig a lengyel Sczeczinben (!) A honlap sem titkolja azonban,hogy a KÍNAI IRODÁKAT NEM EZ A CÉG ÜZEMELTETI. Amit viszont a honlap is titkol, hogy a SCZECZINI IRODÁT 2018- NYARÁN KIBÉRELTÉK, FELÚJÍTOTTÁK, 2018 DECEMBERÉBEN KINYITOTTÁK, DE MOSTANRA BE IS ZÁRTÁK!!

Az üres lengyel irodában elvileg “magyar találmányok külföldre jutását segítették”. Kb 8 frenetikus talámányt szerettek volna Sczeczinben eladni, nulla sikerrel. Ezek közül néhány leírását csatoltam, kedvencem a világító rózsa…De próbálkoztak víztisztító berendezéssel is, bár a lengyelek jelezték, hogy Sczeczin körül elég fejlett a vízhálózat 🙂

Gógyi1  Gógyi2  Gógyi3   Gógyi 4

Egy DIOO fantázianevű gyermek oktatóproramnak, mint magyar találmánynak pedig pedig lengyel demofilmet csináltak (információim szerint szerény 5 millióért)  https://youtu.be/V6p3J4OY9n4

Azt, hogy a 2,5 milliárdot mire költötték, törvénytelenül titkolják. A honlapon 2 sámándobos szerződésen kívül egy 55 milliós tanulmány szerepel csak  Itt megtekinthető

A kamucég igazgatója hosszú ideig  egy bizonyos Dominek Dalma Lilla nevű Úrhülgy, HAVI 1,9 MILLIÓÉRT. Hogy a korábbi fidelitasos Dominek Dalma Lilla szakértelmére mi szüksége van a cégnek, a hölgy a DOKTORI DISSZERTÁCIÓJÁT A MELÓ MELLETT ÍRTA  Az élménycentrikus- és az információ-centrikus tárlatvezetés megítélése és lehetősége a hazai múzeumokban témában Itt olvasható és amúgy az ELTE TERMÉSZETTUDOMÁNYI KOMMUNIKÁCIÓ tanszék tanársegéde  az elte munkatársa . A vezérigazgatói kinevezésben ennél talán még nagyobb szerepet játszhatott, hogy a hölgy Hoppál államtitkár fidelitasos kabinetfőnöke volt https://www.pecsma.hu/pecs-aktual/pecsen-tartott-kulturalis-konferenciat-a-fidelitas/

Őt a vezérigazgatói székben Lepsényi István, az NGM korábbi államtitkára Bővebben róla váltotta az 1,9 milliós álomállásban.

Eközben a miniszterelnöki kulturális tanácsadó havi 180 ezer forintot (3 év alatt 6 milliót) vett fel tiszteletdíjként.

A cégre korábban a Magyar Narancs is felfigyelt, a fentieken kívül egyéb visszásságokat találva a Narancs cikke. Mindent elmond a mai viszonyokról, hogy gyakorlatilag ez a kis 2,5 milliárdos panama gyakorlatilag teljesen visszhangtalan maradt.

Összefoglalva: 3 év alatt 2,5 milliárdot tapsolt el a cég, kevesebb, mint egymillió bevételt elérve, EGYETLEN ÜZLETET SEM KÖTVE.

Ha az ügyvédeimnek lesz rá ideje, természetesen feljelentést is kell tenni- bár ugye minek.

Továbbra sem fagy le

2019. október 24.

Az amerikai Tőzsdefelügyelet két csalástípusnál is PÉLDAKÉNT említi Itt megtekinthető az Országos Rendőrfőkapitányságot: program licenszeket vettek úgy, hogy az anyavállalat által adott kedvezményeket közvetítőcégek lenyelték illetve “szakértői szolgáltatásokat” rendelt meg, de a pénz egy részét az MS olyan “alvállalkozóknak” adta át, akikről nem lehet tudni, hogy mit dolgoztak valójában. Mindkét ügyben kérdéssel fordultam az ORFK-hoz, leginkább azt szerettem volna megtudni, kik voltak a titokzatos közvetítők/alvállalkozók, illetve Tiborz HCS-Expert nevű cége benne volt-e a buliban?

A válaszok “természetesen” sok mindent nem mondanak el, néhány elképesztő dolog azonban elmondható:

  • az első levelemben a KÉRDÉSEIM EGY RÉSZÉRE – pl. a HCS-Expert szerepére – EGYSZERŰEN ELFELEJT VÁLASZOLNI Gömbös dandártábornok, hivatalvezető
  • a második válaszában azonban HATÁROZOTTAN ÁLLÍTJA, HOGY AZ ORFK-nak végzett szolgáltatás során az  MS NEM VETT IGÉNYBE ALVÁLLALKOZÓKAT a szakértői tanácsadásban, MIKÖZBEN AZ ÁLTALA MEGKÜLDÖTT SZERZŐDÉS EGYÉRTELMŰEN CÁFOLJA EZT: a szerződés egyértelműen különbséget tesz az MS munkatársak 40 ezer ft/óra (!!!) tanácsadására és a “sima”- nyilvánvalóan alvállalkozó- munkatársak 25 ezer ft/óra díjazású tanácsadására adott pénzek között
  • A fenti összegek amúgy horribilisek (az MS munkatársai HAVI 6,7 millióért dolgozhattak a rendőrségnek), de az általam megkérdezett szakértő szerint nem is az óradíjak a legdurvábbak, hanem az, hogy NEM TUDHATÓ, HOGY MIRE SZOLGÁLT AZ ISZONYATOSAN SOK MEGRENDELT SZAKÉRTŐI ÓRA. Az E-Útdíj fejlesztése során a Microsoft programok szakmai támogatására ugyanis 2200 óra MS munkatársat és 5000 óra (!!) alvállalkozói szakértőt rendeltek meg, utóbbi 640 szakértői munkanap – ezt csak az indokolhatná, ha az ORFK-nál nincs egyetlen informatikus sem és inkább folyamatosan az MS alvállalkozók méregdrága emberei ültek volna hárman is (plusz az MS alkalmazott) a Teve utcában
  • a megküldött szerződés bája amúgy, hogy az alapján UTÓLAG ALÁÍRT SZERZŐDÉSSEL FIZETTEK AZ MS-nek és alvállalkozóinak. A szerződés alapján a “munka” 2015 JAN. 01-én elkezdődött, azonban a szerződést a rendőrség részéről csak 2015. Márc. 16-án írták alá , a jogi és pénzügyi ellenjegyzés pedig 2015. február közepén történt meg (MS részről már 2014. februárban?)
  • Az ismételt kérdésemre (mi a különbség az MS szakértő és a “sima” szakértő között) a DANDÁRTÁBORNOK AZ ÍRJA, NEM TUDJA, KÉRDEZZÜK MEG AZ MS-T  :))
  • AZ ÁLTALA MEGKÜLDÖTT TELJESÍTÉSI IGAZOLÁSOKRÓL PEDIG MESSZIRŐL ORDÍT, HOGY HAZUGSÁG – TELJESEN ELTÉRŐ HOSSZÚSÁGÚ IDŐSZAKOKORA IGAZOL PERCRE MEGEGYEZŐ MUNKAÓRA ELVÉGZÉST

A szakértő hüledezése alább:

“Abban az esetben, ha havi 168 átlag munkaórával számolok, akkor is érdekesen soknak találom az óraszámokat.
Sajnos nem tudni a valóságban mi történt, de sokadik olvasás után is, nekem úgy tűnik:
MS adott pénzért rendelkezésre álló MS munkatársat, (“Konzultációs és termékszolgáltatási támogatások biztosítása” szerepel a szerződésben)
Ez azt jelenti elvileg, hogy a szakmérnök hetente megnézi mi újság, (legyen 4 óra), és ha über gáz van, akkor az érintett intézmény hívására cselekszik. (a supportot hátulról irányítja, koordinálja)
Ez ugye a megjelölt: MS Munkatárs. 
És szerepel a szerződésben: Munkatárs. (nincs ott, hogy MS), feltételezem, hogy ez valamelyik partnercég embere, aki valamit cselekszik. Kölcsön adott informatikus, kezdő mérnők, Jucika aki kávét főz. Nincs konkretizálva ki ez, de nem MS munkatárs, mert sokkal olcsóbb, és megjelölve sincs, hogy MS.
Tapasztalataim alapján, ez egy partner aki ideje bizonyos részében az intézmény IT részlegén valamit csinál.
(valódi cégekkel dolgoztam így, MS sapkában, MS de nem MS munkatársakkal)
Ebben a szerződésben a sima “Munkatárs” óraszám még magasabb. (havi átlag 168 munkaórával számolva, és akkor nem történt incidens) 
Ebből szinte feltételezem, hogy az ORFK IT szakkörből senki nem volt érintett a rendszerben?
Próbáltam a dátummal megjelölt időszakra visszavezetni, és ha a szerződésben szereplő “Támogatások biztosítása” a valós téma, akkor feltételezem, hogy soha nem ment semmi rendesen, mert mindig kellett a támogatás?
(heti rendszerfelügyelet átlag 4 óra. legyen 8, az egy teljes munkanap. akkor is sok)
Amin megütközött a szemem, az aláírás dátumok. (lentebb)
nagyítva is 2015. szeptemberinek tűnik az a dátum. a szerződésben szereplő elszámolási időszakok jóval korábban kezdődnek.
Óraszámok amelyek érdekesek, (főleg mert “csak” támogatás)
és az “Munkatárs” bizonyára egy harmadik/negyedik cég bevonását jelenti. Valaki számlázta ezt az MS-nek. 
(egyébként ha valós 2015 szeptemberi aláírású a szerződés, akkor hogyan számláztak a korábbi elszámolási időszakokra? azért ez nem 50 forint, hogy majd jön a szerződés. Vagy addig nem is volt valós teljesítés? és akkor hogyan ketyegett addig ez a rendszer? Számviteli szabályok itt keményen bejátszanak. Érdekes.) “

Muszáj volt tovább kérdeznem, de egyre furcsább feleleteket kaptam

A hivatkozott szerződés 5. pontjában szereplő „MS munkatárs” és „munkatárs” termék szolgáltatás megnevezés kapcsán tájékoztatom, hogy az ORFK ajánlatkérőként a konzultációra szóló felhívásban a műszaki tartalomhoz kapcsolódó elvárásait határozta meg. Az Ajánlatkérőként eljáró ORFK a szolgáltatóra bízta, hogy a keretmegállapodás terméklistájából melyik terméket választja ki a szolgáltatás felhívásban foglaltaknak megfelelő teljesítésére. A Microsoft Magyarország Kft. által végzett szolgáltatások kategória besorolása a KEF keretmegállapodás terméklistája alapján történt, a két „Termék szolgáltatás” közötti tartalom eltérése tekintetében a szolgáltató adhat felvilágosítást.
MAGYARUL AZT PRÓBÁLJA BEMESÉLNI, HOGY FOGALMA SINCS, MIT RENDELT MEG. AZT MONDJA, KÉRDEZZEM MEG A MICROSFTOT, HÁTHA ŐK TUDJÁK A VÁLASZT :)))))))))))))

Amint az a korábbi adatigénylésre adott válaszunkban is szerepelt, a 2019. szeptember 2. napján kelt közérdekű adatkérésében jelzett fejlesztések, illetve támogatások kapcsán a szolgáltató cég munkatársai végezték a szerződésben rögzített feladatokat.
Az Országos Rendőr-főkapitányság (a továbbiakban: ORFK) nem tart nyilván adatokat arra vonatkozóan, hogy a Microsoft Magyarország Kft. alkalmazottjaként vagy megbízottjaként személy szerint kik és milyen minőségben végezték el a szerződésben rögzített feladatokat.
ITT PEDIG AZT ÁLLÍTJA, HOGY EGYÁLTALÁN NEM ÉRDEKLI, HOGY MILYEN CÉG ALKALMAZOTTJA JÁRHAT KI/BE AZ ORFK SZÁMÍTÁSTECHNIKAI RENDSZERÉBE!

AMI A LEGDURVÁBB, HOGY VOLT KÉPÜK IDEADNI A TELJESÍTÉS IGAZOLÁST:  A PÉNZT NÉGY RÉSZLETBEN FIZETTÉK KI, DE MEG SEM PRÓBÁLTÁK ÉLETSZERŰVÉ TENNI A “SZAKÉRTŐK” VALÓDI TEVÉKENYSÉGÉT: UGYANÚGY PONT 981 ÓRÁT IGAZOLTAK LE  ÉS FILLÉRRE PONTOSAN 28 485 734  FORINTOT FIZETTEK KI 15.01.01-15.03.31 , A 15.04.01-15.06.22, , A 15.06.23-15.09.01 ÉS A 15.10.01-15-12-31 KÖZÖTTI IDŐSZAKRA. EKKORA GENGSZTERIZMUS NEHÉZ ELKÉPZELNI, HOGYAN MERTÉK ILYEN NYÍLTAN CSINÁLNI (vagy persze elképzelhető, hogy valahogy pont ugyanannyi szakértői napra volt szükség a teljesen eltérő hosszú periódusokban)

Dokumentumok:

közérdekű ORFK 2019 08

közérdekű ORFK 2019 09

ORFK válasz 2.

orfk1

orfk2

orfk3

scan ORFK

Boldog boldogtalan

2019. október 2.

Egy olyan információt kellett ellenőriznem, miszerint Boldog István képviselő települések polgármestereit zsarolhatta azzal, hogy akkor kapnak EU pénzeket, ha az általa megadott cégek lesznek a kivitelezők. Az információ szerint pedig azokat a polgármestereket, akik ellenálltak személyükben is zsarolta. Közülük volt, aki feljelentést is tett és emiatt és költségvetési csalás miatt nyomozás is folyik már.

Írásbeli kérdést tettem fel a KNyF-nek és maga Polt válaszolt. (Lent) Azt kérdeztem, hogy VAN-E OLYAN NYOMOZÁS EU PÉNZEKET ÉRINTŐ KORRUPCIÓS ÜGYBEN, AMI TERÜLETILEG A KÓLA -ÉS MELEGGYŰLÖLŐ BOLDOG ISTVÁNT KÖRZETÉT, SZEMÉLYÉBEN PEDIG “VALAMELYIK” ORSZÁGGYÜLÉSI KÉPVISELŐT ÉRINTI?

Polt válasza: IGEN, VAN.

Ennél többet persze nem mondott, de azért én tudok többet is.

Az informátor szerint Martfű, Törökszentmiklós , Kengyel és Szajol “lázadtak fel” Mezőtúr, Kunszentmárton, Szelevény, Csépa, Tiszakürt, Cserkeszőlő “hódoltak be”. Akik ellenkeztek, a képviselő konkrétan megzsarolta- egyikük “előre menekülve” tette meg a feljelentést. Az érintett cégek a Profiter, Szalaibau és Akviron kft lehetnek. Ezt alátámasztja, hogy a nyilvános adatbázisok vizsgálatàval nagy valószínűséggel beazonosítható, hogy milyen ügyekben nyomoznak (ha viszont nem pontosan ezekben, akkor ebben is kellene):

A Profiter Machine Kft. pl 2017. májusáig telekommunikációs területen működött, évi 5-10 milliós bevétellel. Ekkor – közvetlenül a TOP-os pályázati nyerések előtt – vette át két nő ( jászberényi testvérpár), Farkas Andrea és testvére. Róluk nem sokat tudni.  2017-ben a bevétel már 343 millió volt, 37 millió nyereséggel. EZT A KORÁBBAN SZÉKESFEHÉRVÁRI MINICÉGET HÍVTÁK MEG AZ ÉRINTETT ÖNKORMÁNYZATOK rendszerint a másik kettővel együtt, ajánlattételre. Az Akviron Kft. egy EGYSZEMÉLYES mérnöki tervező cég, bevétele 2018-ban ugrott évi 100 millióról 500 millióra. ILYEN VÉLETLEN NINCS, EZ CSAK AKKOR LEHETSÉGES? HA VALAKI UTASÍTOTTA AZ ÖNKORMÁNYZATOKAT BOLDOG KÖRZETÉBEN.

>>> TOP-os közbeszerzések Boldog territóriumában:

>>> Nyertes: Profiter Machine Kft.:

https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_2541_2019/  Mezőtúr – belterületi vízrendezés
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_14300_2019/  Mezőtúr – Városháza és környéke turisztikai fejlesztése
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_16791_2019/  Kunszentmártoni Ipari Park fejlesztése
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_14324_2019/ Kunszentmárton – Zöld Város
www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_21667_2018/
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_21667_2018/ Csépa – földút stabilizáció  (Ez VP-s pályázat volt.) Vesztes: AKVIRON Kft.
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_24109_2018/ Kétpó- Történelmi emlékpark fejlesztése  Vesztes: AKVIRON Kft.
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_23624_2018/  Cserkeszőlő – dűlőutak stabilizációja  (Ez VP-s pályázat volt.)
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_17939_2018/  Tiszakürt – Községháza energetikai korszerűsítése Vesztes: AKVIRON Kft.
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_4268_2018/  Szelevény – önkormányzati hivatal korszerűsítése Vesztes: AKVIRON Kft.
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_4270_2018/  Szelevény – kiállítóterek épületeinek felújítása Vesztes: AKVIRON Kft.
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_18604_2017/  Kétpó – általános iskola energetikai korszerűsítése Vesztes: AKVIRON Kft.
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_14443_2017/  Kétpó – csapadékvíz elvezetés

>>> Nyertes: AKVIRON Kft.

https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_5731_2018/  Mezőtúr – városközpont környezetrendezése
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_17201_2018/  Mezőtúr – bölcsőde fejlesztése
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_3564_2018/  Tiszainoka – Önkormányzat épületének energetikai korszerűsítése Vesztes: Profiter Machine Kft.
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_3580_2018/  Mesterszállás – Óvoda, iskola és az önkormányzati ép. energetikai felújítása Vesztes: Profiter Machine Kft.
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_15556_2017/  Tiszaföldvár – Hajnóczy Gimnázium korszerűsítése, NFSI volt a kiíró, KEHOP-os forrás

>>> Más nyertesek Mezőtúron:

https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_22555_2018/  Szinten Tartó Szociális szövetkezet :):)
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_7583_2018/
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_17236_2018/
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_3693_2019/
https://www.kozbeszerzes.hu/adatbazis/megtekint/hirdetmeny/portal_6608_2019/ Itt a vesztes pályázó a Profiter Machine Kft. volt.

DOKUMENTUMOK:

közérdekű KNYF 2019 09
válasz Polt 2019. 09

Amikor a rendszer nem fagy le

2019. szeptember 4.

Az elmúlt hetekben elsősorban az amerikai Igazságügyi Minisztérium, másrészt a Tőzsdefelügyelet vizsgálati jelentéséből sokat megtudtunk arról, hogy a Microsoft hogyan fizette le az Orbán kormányt. Az eddigi hírek azonban csak az EGYIK primitív módszerről szóltak, ahol a Microsoft 30-40 százalékkal olcsóbban adta a szoftvereket, de a milliárdos kedvezmény nem jutott el kormányhoz (adófizetőkhöz), hanem a “közvetítő cégek” tették el a hasznot (és juttatták el a kormány embereihez kenőpénzként) 

Az USA Tőzsdefelügyelet jelentésének 23. pontja azonban megnevez egy másik, szintén primitív módszert is –  itt kormányszervek nem szoftvert, hanem

SZAKÉRTŐI MUNKÁT, SZOLGÁLTATÁST vásároltak – többek között EU pénzből – a Microsofttól.

A munka egy részét azonban a Microsoft kifizette “alvállalkozóknak”, akikről a Tőzsdefelügyelet megállapítása szerint nem azonosítható be, hogy csináltak-e valóban bármit is a pénzért. Több esetben ráadásul papíron már azelőtt megkezdték a “munkát”, mielőtt a Microsoft papíron elnyerte volna a pénzt. A jelentésben szereplő anekdota szerint ráadásul a NAV esetében még egy Microsoft alkalmazott tiltakozott is amiatt, hogy az “alvállalkozónak” nincsenek kompetenciái a munkához – azonban felvilágosították, hogy az adott cég nem EGY partner, hanem A partner (a kormány kérésére). Az OFI esetében pedig ráadásul – álnéven – olyan ember “dolgozott” a Microsoftnak az OFI által fizetett munkáért,  aki az OFI alkalmazottja volt.

A jelentés ugyan nem említ konkrét projekteket, azonban egy évekkel ezelőtti adatkéréseim alapján konkrétan beazonosítható, hogy az Oktatás Fejlesztési Intézet “Nemzeti Köznevelési Portál” projektjéről van szó. Egy birtokomba került belső dokumentumból pedig sejthető, hogy az ORFK esetén az elektronikus útdíj rendszernél fizetett a Microsoftnak.

1) OFI

A magyar oktatási reformra az EU horribilis pénzeket adott. Az, hogy ezt ellopták, nagyon szépen látható, ha megnézzük a “Nemzeti Közoktatási Portált https://portal.nkp.hu/ , amelyik elvileg a digitális tananyagot tartalmazná. Valójában mindenki láthatja, hogy az egész kamu, de itt egy elemzést olvashat is róla.  https://villanysuli.blog.hu/2016/02/01/mi_jon_ki_2_3_milliardbol  Korábban már foglalkoztam az üggyel  http://www.atv.hu/belfold/20160204-lmp-a-kormany-ellopta-az-oktatasi-reform-unios-tamogatasat  és az akkori adatigénylésemre adott válaszokból   ( https://drive.google.com/file/d/0BydKrw4_cNk0N2lHTnc1M3NrVmc/view   és https://drive.google.com/file/d/0BydKrw4_cNk0MGJZQWhEaWp0TDA/view  ) kiderült, hogy a kamu honlapra 2,6 milliárd EU pénzt költöttek, ebből mintegy 1,1 milliárdot pedig a Microsoft kapott.

A  Tőzsdefelügyelet jelentéséből és a korábbi adatkérésből a Nemzeti  Köznevelési Portál projekt projekt egyértelműen beazonosítható:  a jelentés “négy fázisú” szolgáltatásról és 3,5 mill Euróról ír, a négy fázis egyértelműen le van írva a fenti dokumentumokban, miképpen a mintegy 1,1 milliárd forint is.

Az, hogy a Microsoft itt a pénz nagy részét elcsalta, eddig is sejthető volt a portál minőségéből. Az amerikai jelentés azonban egyértelművé teszi, hogy a pénz egy részét kamu alvállalkozón keresztül visszajuttatták az OFI emberének ( aki már akkor felvette a “munkát”, amikor még a Microsoftnak nem is volt szerződése)

Amennyiben azok hitelesek (és egyelőre semmi okom kételkedni ebben) birtokomba jutott dokumentumok alapján azonban egy még egyértelműbb, súlyos, rendszerszintű törvénytelenség is bizonyítható:

az EU pénzből végzett projekt előkészítésében keményen részt vett az a Microsoft, amelyik aztán “közbeszerzés” nyerteseként megkapta a munkát.

Ez a legobjektívebb, egyértelműbb közbeszerzési csalás.  A Microsoft ugyanis számos kormányközeli cégnek fizetett többé-kevésbé kamu munkákra tanácsadói szerződéseket (egy ilyet csatoltam). Az egyik “tanácsadó” egy mailjében (csatoltam) óvatosan jelzi, hogy a Nemzeti Köznevelési Portál előkészítő dokumentumából (csatoltam)  az utolsó bekezdést le kellene venni, mert az a Microsoft részvételéről szól- márpedig szigorúan törvénytelen dolog a projekt előkészítésében és végrehajtásában is részt venni

2)  Egy másik előkészítő anyagból az sejthető, hogy az ORFK esetében az E-Útdíj rendszerében “segíthetett” a Microsoft törvénytelen módon, kamu beszállítót fizetve és már a projekt előkészítésében is részt véve. A szerződés adatai itt:  http://www.police.hu/sites/default/files/orfk_5_mft_feletti_szerzodes_06.30.pdf

3) A NAV-ról szóló bekezdés szól arról, hogy az ott megbízott “alvállalkozó” képességeiről még az MS Magyarország alkalmazottai isem voltak meggyőződve. De azzal “nyugtatták” meg őket, hogy az nem EGY partnere a kormánynak, hanem A partner. További közérdekű kérdéseket fogok feltenni az érintett szervezeteknek, hogy a kamu alvállalkozók között volt-e Tiborcz HCS Experts cége (melyből Orbán veje fél milliárdot vett ki a felszámolás előtt)

Dokumentumok:

2. Tőzsdefelügyelet_USA_34-86421-1_angol

Az új Office csomag

2019. július 31.

Miközben Orbán Viktor a hétvégén azzal szórakoztatta híveit és ellenfeleit egyaránt, hogy szokásos, tusnádfürdői beszédében megpróbálta definiálni saját rendszerét, mélyen hallgatott annak igazi lényegéről, a közpénzek gátlástalan ellopásáról, ami a rezsim igazi lényege. Egy szót sem ejtett például a Microsoft-botrányról, pedig épp az amerikai igazságügyi minisztériumtól – vagyis a Trump-adminisztrációtól – kapott pecsétes papírt arról,

hogy a kormánya korrupt.

A MS Magyarország jelenlegi vezetése is elismerte az amerikai vádakat, a Microsoft kifizetet 8,8 millió dollárt (plusz a tőzsdefelügyelet ennél kétzer nagyobb büntetését, de abban más ügyek is benne vannak), vagyis senki nem mondhatja, hogy csak a rendszer ellenségei találták ki az egészet: ott áll feketén-fehéren a beismerő vallomás. A Magyar kormány és a magyar ügyészség mégis hallgat az egész botrányról, érthető is, miért, hiszen végtelenül kínos számára az egész.

A csalássorozat lényege, hogy állami szervek úgy vásároltak Microsoft licenceket, hogy közbeiktattak néhány megbízható követítő céget, amelyeknél óriási, 40 százalékos extraprofit keletkezett. Mindezt a magyar kormány, sőt, egy e-mail tanúsága szerint a miniszterelnök tudtával és beleegyezésével. A MS Magyarország vezetőit nem véletlenül menesztette az anyacég, mikor kiderült, milyen játékot játszanak.

És akkor az ügy néhány új részletéről:

Az volt számomra az izgalmas, hogy melyik állami szervek vásárolták csalással a Microsoft szoftvereket. Az amerikai jelentés két példát hoz, ahol ugyan nem említi a neveket, de a szerződések időpontját és összegét megadja

https://www.justice.gov/opa/press-release/file/1185686/download

Ebből elég sok utánajárással (mivel kitrükközték a szerződéseket a közbeszerzések alól) de elég egyértelműen beazonosítható a két csaló szervezet:

AZ EGYIK A BELÜGY CÉGE, A NISZ ZRT A MÁSIK AZ ORFK 🙂

– a NISZ Zrt 5 milliónál nagyobb szerződéseinek listáján ( https://www.nisz.hu/hu/kozadat MÜKÖDÉS sor alatt) egyértelműen beazonosiíthazó az amerikai jelentésnen szereplö szerződés (csatolva, felkiáltó jelölve) Ez azért nagyon durva, mert ez az állami cég (tulajdonosi joggyakorló a Belügyminisztérium) Magyarország egyik vezető informatikai cége 63 milliárdos forgalommal (ennél talán csak a T-Systems nagyobb forgalmú) 1600 alkalmazottal, ők hangolják össze a több száz milliárdos KÖFOP-os fejlesztési programokat is.(és ők “számolták” a Soros konzultációt is:))

– Talán ennél is bizarabb az ORFK szerződése, viszont ez csak közvetett infók alapján beazonosítható, mivel  A RENDŐRFŐKAPITÁNYSÁG HONLAPJÁRÓL PONT ANNAK AZ IDŐSZAKNAK A SZERZŐDÉSEI HIÁNYOZNAK, amikor a Microsoft beszerzés történhetett. http://www.police.hu/hu/a-rendorsegrol/gazdalkodasi-adatok/szerzodesek  (a szerződések adatainak közzététele ugye a korrupció elleni harc miatt lenne TÖRVÉNYILEG KÖTELEZŐ) Egy korábbi, napi.hu cikk azonban konkrétan leírja a szerződés adatait, ami egyértelműen MEGEGYEZIK AZ USA VIZSGÁLAT ADATAIVAL.  A Napi.hu cikke —»

A napi.hu tehát már korábban kapott információt arról, hogy az ORFK érintett, azonban A MOST NYILVÁNOSSÁGRA HOZOTT JELENTÉS EZT EGYÉRTELMŰVÉ TETTE

(-A napi.hu információi szerint a NAV szoftvereit is vizsgálták. Ezek a végső jelentésben nem szerepelnek, de ezek közül találtunk szerződést is, ebből egyet csatolok)

Az, hogy a Belügy cége (NISZ ZRT) és az ORFK  ennek a mocskos ügynek a fő résztvevői, mindent elmond a mai magyar valóságról.

Az Országos Rendőr-főkapitányság beismerte, hogy az érintett szerződések náluk vannak:

A police.hu közleménye

NAV szerződés

MS licencek

NISZ szerződések Humansoft

NISZ szerződések

ORFK beszerzések

A szerencsi teleport

2019. július 16.

Még az EU-Ügyészség aláírásgyűjtése alatt egy szerencsi polgár figyelmeztetett arra, hogy “papíron” van náluk egy katonai logisztikai központ, ami elvileg EU támogatásból “épült”, de valójában nincs semmi ilyen Szerencsen.

Nos megnéztem, a  nyilvános adatbázis alapján valóban kifizettek erre fél milliárdot

(Speciális haditechnikai intermodális logisztikai és felújító központ kiépítése Szerencsen. GOP-3.2.1-11-18). Aztán megnéztem azt a helyet, ahol a logisztikai központnak lennie kellene, és semmi nincs ott.  Csak dzsindzsás és kb 10 kaptár méh.  Tehát vagy a vasúti átrakodó állomás (intermodális logisztikai központ) tűnt el, vagy a pénz, amit a magyar állam az EU adófizetők pénzéből kiadott.

Én a másodikra tippelek. A részletek:

Nem sokat találni a neten erről a logisztikai központról, sem a Licet ’95 Kft. tevékenységéről. Az biztos. hogy Szerencs Város Integrált Településfejlesztési Stratégiájában számoltak ezzel a központtal, 2016-2017 évben megvalósulóként feltüntetve.

http://www.baz.hu/telepules/Szerencs/==_szerencs__its_vegleges_szerencs.pdf

http://palyazat.gov.hu projektleírásban egyébként az szerepel, hogy ennek a logisztikai központnak 2015.11.30-án már el kellet volna készülnie, a https://terkepter.nfu.hu oldalon is “megvalósult”-ként jelzik. A tényleges befejezés idejéről viszont “nincs adat”. A teljes támogatási összeget sem fizették ki a cégnek, 951.518.000,-Ft-ból  azonban 447.786.550,-Ft-ot megkapták, felét előlegként, felét számlák alapján.

A fenti beruházási összegből kiindulva  érdekes, hogy 2018-ban még 2017-hez képest is alacsonyabb lett az árbevétele a cégnek, mindössze 13.138.000,-Ft. Befektetett eszközeinek az értéke nem éri el az 1 millió forintot, nyoma sincs tehát annak, hogy értékes ingatlannal gazdagodott volna a cég. (persze a szerencsi dzsindzsásban sincs nyoma) A cég főtevékenysége amúgy üzletviteli tanácsadás.

Licet ’95 Kft. ügyvezetője és tulajdonosa Nyiri Zsolt (1957.06.02.), Szerencs polgármestere a 2018. évi