BEZÁRÁS
ÜGYEK

Számítástechnika vagy elszámolástechnika?

MENÜ

Számítástechnika vagy elszámolástechnika?

A korrupcióinfókon már többször foglalkoztunk a KLIK és az Educatio Nkft sokmilliárdos “oktatásfejlesztési” projektjeivel. A korábbi alkalmakkor (Köznevelés az iskolában 10 Mrd, XXI.századi közoktatás 6,9 Mrd) főleg a kamu tanulmányokkal, extrém személyi kifizetésekkel stb. foglalkoztunk. A mostani alkalom arra ad példát, hogy hogyan lopják az informatikai fejlesztésekre szánt forrásokat és miért szenvednek a tanárok a gyalázatos adminisztrációs rendszerekkel és a gyalázatos “tananyagokkal”. Az elején egy nagyon jellemző példa a mindennapokból: Mindhárom fiam azon röhög, hogy az e-napló már megint nem működik és már megint új lesz -kb. a negyedik az elmúlt években, persze mindig több százmillióért kifejlesztve.

Három példát mutatunk be konkrét dokumentumok alapján.

1) a KLIK Vezetői Információs rendszert rendelt meg 2015 nyarán (megtekintés >>). 2015 novemberében, a szerződésben vállalt határidő után két hónappal adták át a szoftvert, de az átvételkor (november 26) egy igen tetemes hibalistát állapítottak meg (megtekintés >>), ami alapján a rendszer nyilvánvalóan nem volt üzemképes. A javításokra a dokumentum 2016 májusig adott időt, azonban UGYANAZON A NAPON ugyanaz a Takács Péter nevezetű személy aláírta a teljesítési igazolást (megtekintés >>), hogy a pénz (250 millió) teljes egészében kifizethető legyen.

Ez nyilvánvaló hűtlen kezelés, ha nem látom, nem hiszem el.

Emellett a teljesítésigazolásból látszik, hogy a “fejlesztésért” 20.000 forintos óradíjat számoltak el, azaz a “fejlesztő” informatikusok 3,5 milliós havi díjért dolgoztak
Csatoltam egy HR program hibalistáját is (megtekintés >>) ami szintén tetemes, itt a teljesítési igazolást nem kaptam meg,

Azonban a pénzt így is nyilvánvalóan kifizették, hiszen a palyazat.gov.hu adatai szerint a ” Köznevelés az iskolában” záróbeszámolója 2015 január 15-én, a projekt 10 milliárd forintja 2016 február 16-án teljes egészében kifizetésre került.

Fontos! (belső információ, hogy a teljesítésigazolást a működésképtelen szoftver ellenére kiállító Takács Gábor már a Kormányzati Információs Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) munkatársa, ahol a rossz hírű önkormányzati információs rendszert (ASP) fejleszti.

2) A hardverek (intelligens táblák, néhány szavazógép, Sajátos nevelési igényű gyerekek eszközei, notebook-ok) beszerzéseinek lazaságára két dokumentumot mutatunk be.

Az első kettő az eszközök KISZÁLLÍTÁSÁRÓL ÉS ÜZEMBEHELYEZÉSÉRŐL szóló összesítő dokumentum (összegzés 1. , összegzés 2.) Ebből látható, hogy az eszközöket bruttó mintegy 400ezer forint/db !!! áron szállították ki és állították üzembe. Ha az “érintett feladatellátási helyek számával” osztjuk a bruttó 1.7 Mrd és 0.77 Mrd -os számlák összegét, akkor KISZÁLLÍTÁSI CÍMENKÉNT kb. 700ezer forint összeg jön ki a felszerelésre, beüzemelésre, kiszállításra.

3) Az, hogy a “digitális tananyagok” mennyire silányak és csak alibi anyagokról van szó, akár szubjektív vélemény is lehetne. Azonban informátorunk bemutatott olyan notebook-ot, amit általános iskolák kaptak és egyetlen, Lab@Home nevű “természettudományos program” futott rajta. A program egyébként bárki számára nyilvánosan is elérhető a “fejlesztő” cég honlapján. A NEHEZEN HIHETŐ SZEMTELENSÉG AZ, HOGY A PROGRAM UGYAN TARTALMAZZA AZ 5-9 ÉVFOLYAMOK GOMBJÁT, DE HA RÁKLIKKELÜNK, CSAK 9-11 ÉVFOLYAMOS FELADATOKAT KAPUNK.

A fenti program elég érdekesen jött létre az E-Animations Kft-nél MÉG VÉLETLENÜL SEM OLYAN CÉGEKET BÍZOTT MEG A “TERMÉSZETTUDOMÁNYOS TANANYAG” ELKÉSZÍTÉSÉVEL, AKINEK BÁRMI KÖZE LENNE AZ OKTATÁSHOZ VAGY A TERMÉSZETTUDOMÁNYHOZ.

100 darab animáció elkészítése a TÁMOP-3.1.2-12/2-2012-0004 azonosítószámú „Virtuális szertár – természettudományos kísérletek és megfigyelések gyűjteménye” című projekt keretein belül. 24 millió ft NYERTES: EGY KARDIOLÓGIAI MAGÁNRENDELŐ

Pedagógiai tervezés, pedagógiai fejlesztéshez kapcsolódó minőségbiztosítás és lektorálás, adatbázis készítés és feltöltés a TÁMOP/-3.1.2-12/2-2012-0004 azonosítószámú, Virtuális szertár – természettudományos kísérletek és megfigyelések gyűjteménye”c. projekt keretében. 24 millió EGY TELJESEN ÜRES HONLAPOS TANÁCSADÓ CÉG

Tananyagrendszer informatikai fejlesztése, a TÁMOP-3.1.2-12/2-2012-0004 azonosító számú, „Virtuális szertár – természettudományos kísérletek és megfigyelések gyűjteménye” című projekt keretében.24 millió Számítástechnikai cég, de egyetlen referenciája van…

100 darab animációs forgatókönyv elkészítése a TÁMOP-3.1.2-12/2-2012-0004 azonosító számú „Virtuális szertár – természettudományos kísérletek és megfigyelések gyűjteménye” című projekt keretein belül. 24 Millió ITT Produkció Kft DEKORCÉG 🙂

Grafikai tervezésre vonatkozó dokumentumok elkészítése, szoftver vizuális környezetének kialakítása, a TÁMOP-3.1.2-12/2-2012-0004 azonosító számú „Virtuális szertár – természettudományos kísérletek és megfigyelések gyűjteménye” címet viselő projekt keretein NYERTES CSOMAGOLÁSTECHNIKAI CÉG 

Informatikai tervezés és informatikai fejlesztéshez kapcsolódó minőségbiztosítás a TÁMOP/-3.1.2-12/2-2012-0004 azonosítószámú, „Virtuális szertár – természettudományos kísérletek és megfigyelések gyűjteménye” című projekt keretében 24 millió Educa System: AZ E_ANIMATION KIEMELT ÉRTÉKESÍTŐ PARTNERE!!!

Pedagógiai tervezés, pedagógiai fejlesztéshez kapcsolódó minőségbiztosítás és lektorálás, adatbázis készítés és feltöltés a TÁMOP/-3.1.2-12/2-2012-0004 azonosítószámú, Virtuális szertár – természettudományos kísérletek és megfigyelések gyűjteménye”c. projekt keretében 24 millió

“Digitális kísérletek” egyébként folyamatosan többször “megvalósultak”, pl itt 400 millióért a Honor Plusz Kft. szervezésében: virtualisszertar.hu.