BEZÁRÁS
ÜGYEK

Korrupció, nem középiskolás fokon

MENÜ

Korrupció, nem középiskolás fokon

A 33. Korrupcióinfó témája a szokottaknál látszólag egyszerűbb, ám annál súlyosabb jelentőséggel bír, ugyanis egy olyan szisztémás és óriási volumenű csalássorozatra hívja fel a figyelmet és szolgáltat közvetlen bizonyítékot, ami a magyar értelmiség krémjét, az egyetemeket és a professzorokat érinti

Sorozatban kapom azokat a jelzéseket különböző egyetemeket dolgozóktól, hogy az egyetemek módszeresen és tervezetten dézsmálják a kutatásra kapott európai pénzeket. Olyannyira szervezettek, hogy egy nemzetközi hírű, de inkognitóját megőrizni kívánó professzor szerint Pálinkás József akadémikus nyíltan arra biztatja a kutatókat, hogy úgy adják be a kutatási pályázatokat, hogy a személyes költségek a teljes pályázati összeg több, mint 60 százalékát jelentsék.

Ez gyakorlatilag nyílt, államilag támogatott csalás, hiszen például egy egymilliárd összköltségvetésű sejtbiológiai projektben a 400 milliós anyagköltség mellett 600 milliós személyi költséget betervezése azt jelenti, hogy egy átlagos egyetemi tanári fizetés mellett 50 professzori munkaév fizethető ki a projektből.

A mellélkelt képernyőfotókból az is látszik hogy anonim forrás szerint olyan is előfordul, hogy a dolgozóval aláíratják a megbízási szerződést, azonban azokat nem kapják meg és természetesen a pénzt sem.
IMG_6443

Előbbi állítás inkognitóban érkezett, azt azonban már felém névvel vállalta oktató (fotó.jpg) , hogy van olyan, hogy ugyan az eu-s pénzt megkapja, viszont ezzel párhuzamosan a fizetését csökkentik.

fotó

A hihetetlenül túlárazott személyi költségekre az elmúlt héten közvetlen és cáfolhatatlan bizonyítékot találtam, mintegy véletlenül.

IMG_6225IMG_6224

A 29. Korrupcióinfón a K+F támogatások dézsmálásáról, többek között egy rákkutatás címén óriási pénzekhez jutó “consulting” cégről volt szó, akkor a consulting cég vezetője magyarázni szerette volna a “mutatványt”, ezért rendelkezésemre bocsátotta a projekt durva költségvetését. A 420 millió forinton a tanácsadó cég (90 millió), egy kutató magáncég (146 millió) és a szegedi egyetem(185 millió) osztozkodott. Az egészen elképesztő azonban az, hogy míg az -egyébként nem különösebben bonyolult- vizsgálatoknál a magáncég 108 millió anyagköltséget és 36 millió bérköltséget számolt el, addig az egyetem 37 millió anyagköltség mellett 147 millió személyi költséget számolt el ezekre az egyszerű vizsgálatokra. EGYMILLIÓS HAVI BRUTTÓ BÉRREL SZÁMOLVA EZ 12 PROFESSZOR EGYÉVES BÉRE. Ez egész egyszerűen nonszensz, nettó lopás, a kiírt vizsgálatokhoz maximum egy professzor, 1-2 Phd hallgató és 1-2 laboráns elegendő, néhány hónap munkával.

Az LMP kifejezetten “utazni fog” az egyetemek által elkövetett csalásokra, mivel ördögi dolog, hogy az értelmiség krémjét, a jövő zálogát, a professzori kart korrumpálják ilyen módon. A hatalomra előbb-utóbb veszélyes gondolkodó embereket így megvásárolják, még akkor is, ha ők azzal nyugtatják magukat, hogy ha nem csalnának, akkor a projektjük is veszélyben lenne. Vizsgálni fogunk nagyon sok ilyen projektet, mutattunk is be már egyetemi hihetetlen közbeszerzéseket, a mai Korrupcióinfón a fenti száraz számokat még az Egri Főiskola néhány tételével bővítjük:

Jó gyakorlatok – 14 millió Ft – LAUDE Kft.

I. rész: Nemzetközi K+F és innovációs együttműködések jó gyakorlatainak összegyűjtése, adaptálható modellek feltárása.
II. rész: A tudományos együttműködések potenciális irányainak felmérése.
Mennyiség:
I. rész: 6 ív terjedelem
II. rész: 5 ív terjedelem

Lemorzsolódás módszertan – 8,6 millió Ft – LAUDE Kft

Dokumentumelemzés, lemorzsolódás adatainak és hátterének elemzése (2 ív terjedelemben)
– Kérdőíves megkérdezés lebonyolítása a lemorzsolódott hallgatók körében (kérdőív szempontsor, kérdőívek lekérdezése, adatok elemzése, összegzés készítése 85 szakértői nap)
– Módszertan elkészítése az eredmények alapján (lehetséges képzési visszacsatolási lehetőségek kialakítása 3 ív terjedelemben)

KERTPEDAGÓGIA oktatás – 180 nap/30 millió Ft 160.000 Ft/nap – LAUDE Kft.

Térségi hálózat – 20 millió Ft

Intézmények közötti térségi hálózat bővítése keretében az együttműködésre alkalmas köznevelési intézmények feltérképezése a térségben
A közbeszerzés mennyisége:
A feladat elemei:
– a köznevelési intézmények bevonási lehetőségeinek átfogó vizsgálata,
– optimális hálózatméret és együttműködési szintek meghatározása,
– referencia intézménnyé válás kritériumainak megfogalmazása, referencia intézmények vizsgálata, a bevonási lehetőségek vizsgálatáról helyzetelemző tanulmány készítése.